πŸ’™ ⓉⒽⒺ β“…β’Άβ“ˆβ“‰ β’Ύβ“ˆ β“„β“ƒβ“β“Ž ⓉⒽⒺ β’»β“Šβ“‰β“Šβ“‡β’Ί β“Œβ’Ύβ“‰β’½ ⓉⒽⒺ β“β’Ύβ’Όβ’½β“‰β“ˆ ⓄⓃ πŸ’™ : Reaching You

Entry About Shout Friends Follow D'Board


  • Assalammualaikum and Hai, Welcome to My Simple Blog! ;)


owner

Contact Me

credits
11:03β€―PM | 0 Cloud(s)
Reaching You

Hai? aiyer lamak nya sik blog. hmm busy sikda masa ku bah aiyer. working kills me softly :( sikpalah better lah than do nothing kan? dapat juak aku lupak orang ya kejap bila dah busy masa kerja. mun aku sik kerja aku rasa duakpuloh empat jam aku maok hidup berendam aek mata. tambah gik tok nang dekat sebulan sikda khabar sikda contact. *tears falling* lemah aku :'(

so hari hari aku memang full an kerja. plus kinek aku sia sitok an Ariq. Ariq made my day. nya cali bah hahaha. nya terlalu pendiam haha tapi mun an aku ya nya cakap sampe esok pun sik berenti kali :') nya salu nasihat aku. dengar aku luah everything la. kadang nya nok bukak cita sal Shahrul. sebab nya tauk aku akan semangat bercerita hahaha. mun sik aku akan diam memanjang kan Ariq kan?

so bila shift aku an Ariq di atur sama, makin rapatlah mekduak. makan sama. turun kerja masok kerja sama. tunggu kakak ambik nya sama. semua lah. aku salu bawak nya sia sitok sebab sikmok nya rasa kerja ya boring. nya pernah padah nya maok berenti kalau aku berenti. aiyer sampe bila maok ekot aku sia sitok. Ariq ehh macam macam anak ya. kerja kita tok rilek jak Riq. hahaha.

so marek marek mekduak totally late. Ariq siktauk masa kerja. aku dah padah shift morning. nya boleh bangun ahe. so aku tek concern an nya, maklumlah kan nya baru baru gik. sanggup aku tunggu nya sampe kol 10. abang ucu anta. late sejam mekduak. so aku padah nya balit kol 7 cover balit sejam late ya mun sik kenak potong gaji, first sikmok nya, tapi last ya okay nya aiyaa.

marek aku nang busy lah sebab markdown in progress. so stock take gik. semua lah ulang alek ku ke stor. print rega lah apa. so everytime limpas consignment Ariq aku kaco nya. haha ada sekali ya masa first day nya kerja aku kaco, aku agak nya panggil nya padah aku mok wallet emas. biar nya carik hahaha maka aku guro haha. so nya akan tauk aku everyday akan sakat nya dengan wallet emas.

marek aku padah nya aku mok wallet emas, nya senyum haha kakya nya soh aku ilek rah nya wahh nyaman nyawa aku nak tinggal kaunter aku. tapi aku sik juak nolak aku teman juak walau kejap. sebab aku tauk ada banyak kerja aku leave behind. tapi demi kawan, aku teman juak. kakya aku pulang angkut nya sia sitok ke kaunter aku nya tengok aku polah kerja, kakya ke stor lah nya ekot aku cek stock. puas anak ya di bawak aku tengok aku kerja.

kadang kejut kejut angkat tengok nya agak kaunter aku. aku tauk nya boring. hahaha. so bila nya agak aku, aku akan padah, 'sitok kmk sikda wallet emas, bang' hahaha. kakya nya padah, 'kelak kmk polah wallet emas pake ktk celup jak k wana biasa' hahaha. the best part Ariq padah, 'mok kmk airbrush nama Ayoi ka? wana apa?' hahaha aku akan jawab, 'wana ijo itam sebab Ayoi suka ijo' hahaha macam macam olah :')

so marek mekduak as usual lunch sama. mula ya agak foodcourt dah dudok, aku nak beli makanan Ariq padah sikpayah, Ariq padah camtok 'sikpayah ktk beli usu kmk anta makanan k kita, bukan k kmk jak pake kita' so mekduak turun lah tunggu kakak. dah kakak datang ya aku nang agak kakak kakya salam nya. senyum nya kakya aku padah Ariq merepak kakak ahe, kakya kakak padah, 'aih usu drift gik tek wan' hahaha cali bah. sedap kakak masak emm kenyang mekduak Ariq. hee makseh kakak bait kakak :D

banyak benda lah aku luah rah Ariq. tapi salu Ariq bukak cita. aku tok jenis berahsia. haha mun nya tiba tiba bercakap sal Shahrul, aku jawab lah. rindu bah kan? biasa. so balit marek aku tanyak Ariq boleh sik kol PULAPOL sinun? aku nak cakap an Shahrul. Ariq padah siktauk kakya aku termenung sampe lah bang ucu and kakak hon lamunan aku terhenti. haha hmm.

so malam tadik aku carik di google no sinun nang sikda. macam macam cara aku carik supaya boleh call kau. aku call kau nang sikpat. like everytime ya aku cuba. nang sikdapat. nak carik no sinun sikda. puas aku carik sampe nangis aku padah Ayie soh tolong carik. aku memang rindu bah. atleast dengar sora kau kejap pun terubatlah aku :'(

aku sikkan putus asa, walau aku cerik susah lalu jak tapi aku tauk pasti ada jalan lain untuk contact kau. jaga dirik kau jaga mata jaga hati macam aku selalu pesan. aku tauk kita jaoh but distance are just numbers dear. kelak kau balit sitok aku yang jaoh ke kuching nun belajar. sikda rezeki nak jumpa entahlah sampe bila aku macam tok.

diam diam aku jaga hati aku untuk tetap tunggu kau. asal aku sik kaco kau hidup kau kah sapa sapa. hati aku tetap hati aku. berapa banyak orang cuba buang kau dalam hidup aku, belom pasti dapat. sebab ya aku pilih jalan untuk diam. silent is better. Allah akan atur semua ya. tiga bulan aku lalui kedirik dengan penuh dugaan, apa lagik years ahead kan? sabarlah tabahlah kuatkanlah dirik banyak banyak berdoa. stay focus on future. in matter of time, inshaAllah kau akan carik aku balit amin. aku bina life bagus bagus lok k? aku sentiasa sitok kalau kau maseh sayang aku. susah senang aku maseh maok an kau. aku maseh akan terimak kau seadanya. maseh akan sentiasa sayang kau with every broken pieces of my heart. takecare iloveyou forever and always future soulmate kbye *tears falling*

0 Comments: